Algemene verkoopsvoorwaarden

De webshop Vitis-in-situ werd gecreëerd door Vitis, de eigenaar van deze site Ondernemingsnummer : BE 0656.507.678 Elke bestelling van een product uit onze onlineshop op de site www.vitis-in-situ.be veronderstelt het aanvaarden van de algemene verkoopsvoorwaarden die u hier vindt.

De klantendienst bevindt zich in België en kan u per mail bereiken op info@vitis-in-situ.be en op woensdag telefonisch tussen 14 en 17 uur op +32 470 041642

Onze zetel en magazijn zijn niet toegankelijk voor het publiek. Wij verkopen enkel via internet. Ons toeleveringsdepot bevindt zich bij JARDINS ANIMES in Pontault-Combault (Frankrijk)

Hoe bestellen ?

Bestellen gaat gemakkelijk en is volledig veilig, elke bestelling wordt vertrouwelijk behandeld. U kiest de producten die u wenst, voegt ze toe aan uw winkelmand en volgt de aanwijzigen op de site. U geeft uw gegevens en de betaalwijze op. Als u per overschrijving betaalt, voeren wij uw bestelling pas uit als de betaling bij ons is aangekomen. Een bestelling wordt bij u thuis door een koerierdienst afgeleverd, en hanteren hiervoor een leveringstermijn van 10 dagen na ontvangst van uw betaling. (tenzij overmacht ( Vb COVID-maatregelen) of na contactname met de klant)

Tevreden of terugsturen - Onze garantie

Er zijn geen extra kosten en u bent beschermd door onze garantie. Als u het bestelde product niet wenst te houden, heeft u 15 dagen vanaf de dag van ontvangst van uw product om deze terug te sturen samen met een kopie van uw factuur. U dient het artikel terug te sturen in perfecte staat en in zijn originele verpakking. De garantie is niet van toepassing als het product wordt teruggestuurd : zonder zijn originele verpakking, beschadigd, verbruikt, gebruikt, verouderd, onvolledig of aangebroken, Levende producten of producten die een speciale behandeling moeten ondergaan kunnen niet worden teruggestuurd.
U stuurt het pakket terug op uw kosten en onder uw verantwoordelijkheid. Terugzendingen onder rembours worden niet aanvaard.

Na ontvangst en controle van het artikel (zie voorwaarden hierboven) wordt het bedrag dat u heeft betaald voor dit artikel terugbetaald, en dit via een bankoverschrijving. Bij dergelijke gelegenheden, en dit om trouw te blijven aan ons imago, wordt de transportkost bij een volgende bestelling niet meegerekend.
Mogen wij u vragen contact op te nemen met onze Klantendienst per e-mail op info@vitis-in-situ.be voordat u een artikel terugstuurt?

Het verwerken/afvoeren/vernietigen van de verpakking waarin de artikelen worden getransporteerd zijn ten laste van de koper.

Indien het artikel dermate beschadigd is dat het ook niet meer door ons magazijn kan herbruikt worden, behouden wij het recht om deze artikel niet meer te aanvaarden (terugbetalingen is wel voorzien) en dient de koper zelf in te staan voor het afvoeren van het product naar (Vb) een plaatselijk containerpark. Eventuele kosten die daaruit kunnen vloeien worden in deze gevallen niet terugbetaald.

de retour dient op het volgend adres te worden gestuurd:

JARDINS ANIMES / VITIS-IN-SITU

4, Rue saint Claude

F 77340 Pontault-Combault

FRANCE

BELANGRIJK : Stuur ons geen artikelen terug zonder eerst contact met ons op te nemen per e-mail. Zoniet kunnen we geen rekening houden met uw vraag, Bij een terugzending ontvangt u van ons een retournummer, dit moet u vermelden op het transportdocument. BELANGRIJK: stuur eveneens enkele foto's op van het beschadigd artikel.

Leveringsvoorwaarden en leveringstermijn

Verzend- en transportkosten: 15,95 euro  Bij de bestelling van een "volumepakket" kan VITIS BE beslissen om de levering te verzekeren met eigen middelen ipv een koerierdienst, wat een leveringstermijn van 2 tot 3 weken met zich kan meebrengen. Met een volumepakket bedoelt VITIS een pakket waarvan het gewicht meer dan 30 Kg bedraagt of de omvang ( L x 2xB x 2xH) meer dan 3 meter bedraagt. Vanzelfsprekend wordt u hierover ingelicht en kan u , indien u met een verlengde leveringstermijn niet akkoord gaat, uw bestelling steeds annuleren. Ook is het mogelijk dat bij dergelijk volumepakket een EXTRA vervoerskost wordt aangerekend. U wordt hierover echter steeds op voorhand geïnformeerd zodat u steeds de keuze hebt om hiermee akkoord te gaan

We houden dus het voorrecht om de transportvoorwaarden te wijzigen in functie van het aantal pakketten en hun omvang. Aarzel niet om ons hierover te contacteren voor het ingeven van uw bestelling.

Als u bij een globale bestelling ook artikelen doorgeeft die niet meer op stock zijn of die moeten worden besteld, wachten wij met het versturen van uw bestelling totdat deze volledig is.
Voor bepaalde artikelen (in productie of speciale vraag, ...) is de leveringstermijn slechts indicatief.
Bij laattijdige levering of niet-levering, bijvoorbeeld bij uitputting van de stock, is Vitis slechts gehouden tot het terugstorten van de sommen die reeds werden betaald voor de welbepaalde producten. Bij overmacht worden de verplichtingen van de verkoper geschorst.

Overmacht is elke gebeurtenis die zich onafhankelijk van de wil van de verkoper voordoet en de productie of de verzending van de koopwaar hindert of vermindert. Eventuele vertraging bij de levering zorgen niet voor recht op schadevergoeding of andere rechten.

Wij doen ons best om uw bestelling in een leveringstermijn van 10 werkdagen te bezorgen (te rekenen vanaf de dag van ontvangst van uw bestelling en uw betaling), rekening houdend met de beschikbaarheid van de artikelen en de weeromstandigheden. Stuur ons een e-mail met de referentie van uw bestelling om de leveringstermijn te kennen. Indien een besteld artikel niet meer in voorraad is, kunt u afzien van uw bestelling (met terugbetaling) of kunt u eventjes geduld oefenen…

In geval het opgegeven adres niet volledig of niet juist is, indien het pakket wordt geweigerd door de bestemmeling of indien het artikel niet op tijd en op de juiste plaats kan worden geleverd door een tekort aan informatie is Vitis niet verantwoordelijk voor de staat van het product bij levering. Als dit tekort aan informatie een tweede levering met zich meebrengt, heeft Vitis het recht om aan de klant de kosten voor de tweede levering aan te rekenen.

Indien de bestemmeling afwezig is op het moment van de levering door de transporteur, zal deze een bericht achterlaten in de brievenbus van de bestemmeling. Er volgt dan een nieuwe afspraak of de bestemmeling kan het pakket dan afhalen op het adres dat op het bericht staat vermeld.
In geval de bestemmeling niet wordt vermeld, zal Vitis niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor de staat waarin uw bestelling zich bevindt bij ontvangst.

De vermelding ‘extra kosten levering’ bij een bepaald artikel wil zeggen dat er een supplement zal worden gerekend omdat de verzendingskosten hoger oplopen dan de standaardkosten. (dit kan gebeuren bij artikelen die een groot volume innemen, of zwaar zijn)

De levering kan op verschillende manieren gebeuren, naargelang het artikel en de manier die u heeft gekozen : in uw brievenbus of op het opgegeven adres. De transporteur levert buiten aan de deur, dus niet in uw woning of tuin.

De artikelen worden verzonden via de gebruikelijke postdiensten of door een transporteur. Vitis is dus niet aansprakelijk indien de leveringstermijn overschreden wordt door toedoen van de transporteur, evenmin bij verlies van de artikelen of bij staking. De koper is op de hoogte van de transportrisico's en dient vragen in dat verband te richten aan de transporteur.

Verzending van compostwormen of andere levende producten.

Als uw bestelling compostwormen bevat, let er dan op dat uw bestelling bij voorkeur op woensdag of donderdag bij u zal worden geleverd, afhankelijk van de leveringstermijn bij de post/verzendingsdienst. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het verloren gaan van een zending compostwormen doordat de koper de zending te laat in ontvangst neemt. Vermeld dus duidelijk de plaats van levering als u niet thuis bent.

Als u de zending compostwormen ontvangt, laat u die eerst een week rusten zodat de wormen kunnen herstellen van hun reis. U plaatst de wormen in een emmer of in de wormencompostbak samen met het mengsel waarin ze werden verstuurd. Eventueel mag u wat vochtig karton (rolletje van wcpapier) toevoegen.

Indien het adres niet volledig is of niet juist is, of als de zending door de geadresseerde wordt geweigerd of als er te weinig informatie is zodat de zending niet kan worden geleverd op het overeengekomen tijdstip en de overeengekomen plaats is Vitis niet verantwoordelijk voor de kwaliteit van de geleverde producten. Als men door verkeerde of te weinig informatie van de geadresseerde een tweede keer moet leveren, heeft Vitis het recht om aan de klant een terugbetaling te eisen van de kosten die daaraan verbonden zijn.

Prijzen en betaling

De prijzen van de artikelen zijn BTW inclusief, zonder verzendingskosten. Wij hebben het recht om de prijzen aan te passen bij een eventuele wijziging van de BTW-tarieven. Wij hebben het recht om de prijzen en de informatie over producten te wijzigen zonder de koper daarvan eerst op de hoogte te stellen.

Elke bestelling waarvoor geen betaling werd ontvangen binnen de 7 dagen na bestelling, wordt automatisch geannuleerd. De bestelling wordt slechts verwerkt na volledige betaling van de bestelling.

Betalingen via Ogone
Voor veilige online betalingen werken wij samen met het Belgische bedrijf Ogone. Als marktleider op gebied van online betalen bij e-commerce garandeert Ogone u een 100% veilige afhandeling.

U kan 100 % veilig betalen met de volgende kaarten :

  • BANCONTACT / Mister Cash
  • VISA
  • Mastercard
  • Maestro

Of u nu bancontact, visa of een andere methode gebruikt, de transactie gebeurt steeds via een met verschillende firewalls beveiligde site rechtstreeks tussen Ogone en de koper. Wij, noch derden krijgen uw kaartnummer of andere informatie te zien. Ogone verifiëert o.a. de geldigheid van uw kaart, kaartnummer en toegangsrechten van uw kredietkaart en stuurt een bericht aan ons wanneer alles in orde is en de betaling zal uitgevoerd worden. Zo wordt uw bestelling onmiddellijk bevestigd en kan overgegaan worden tot verzending van de bestelling.

BANCONTACT / Mister Cash

De betaling met Bancontact of Mister Cash is zeker voor dringende bestellingen interessant omdat we dan onmiddellijk een betalingsbevestiging krijgen, dit in vergelijking met een gewone online overschrijving waarvan de verwerking 1 tot 3 dagen kan duren.

Online betalen uw kredietkaart

Voor de verwerking van alle bancaire transacties gebruiken wij Ogone. Wij bewaren geen kaart- of logingegevens, de transacties gaan via geëncrypteerde lijnen via Ogone onmiddellijk naar uw vertrouwde financiële instelling.

Wat heeft u nodig

  1. Uw bank moet op deze dienst aangesloten zijn
  2. Uw identificatiemiddel - de 'Digipass' die u van uw bank gekregen hebt om uw online bankverrichtingen mee uit te voeren
  3. Uw kaartnummer en vervaldatum

Kaartnummer: is niet uw rekeningnummer maar wel een cijfercode van 17 cijfers meestal voorafgegaan door CARD en XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX X

Vervaldatum: maand en jaar
Hoe werkt het: Bij winkelmand kiest u ‘afrekenen’ Controleer uw gegevens Duid aan dat je de Algemene voorwaarden hebt gelezen Selecteer uw betaalwijze: Als u uw bestelling vlug wilt ontvangen kies Ogone of per overschrijving (duurt langer) U kiest voor Ogone, dus betaling met Visa, Mastercard of Maestro U kiest tussen Visa, Mastercard of Maestro U krijgt uw referentienummer en het bedrag te zien.

Betaling Ogone

  • Vul de naam in die op uw bankkaart staat samen met het kaartnummer (17 cijfers, dus niet uw rekening nr.) en de vervaldatum van uw kaart
  • Het systeem transfereert u nu naar uw vertrouwelijke online banking omgeving. (afhankelijk van uw bank). U volgt de instructies op het scherm
  • Na indrukken van uw PIN code krijgt u de betalingsbevestiging
  • U ontvangt een bevestigingsmail ter confirmatie

Betaling per overschrijving

  • U krijgt een overzicht van uw bestelling, u klikt op ‘ik bevestig mijn order’
  • U krijgt een orderbevestiging en een uitnodiging om te betalen per overschrijving, dit wordt u ook per mail toegestuurd.
  • Uw bestelling wordt verzonden na ontvangst van de betaling.

Wijze van betaling

Bij het plaatsen van de bestelling heeft u de keuze tussen volgende betaalwijzen : (alle betaalwijzen zijn volledig beveiligd : de server werkt met codes en alle gegevens worden gecodeerd verzonden. Op onze site wordt dus geen ongecodeerde informatie verstuurd.)

Met uw kredietkaart

U noteert het nummer van uw Visa of Mastercard, het controlenummer en de vervaldatum. De betaling geschiedt na facturatie van uw artikelen, volgens de betaalwijze overeengekomen met uw bankinstelling.

Via overschrijving onmiddellijk na het inbrengen van uw bestelling

De betaling moet ons bereiken binnen de 7 dagen na uw bestelling. Elke bestelling waarvoor geen betaling werd ontvangen binnen de 7 dagen na bestelling, wordt automatisch geannuleerd. De bestelling wordt slechts verwerkt na volledige betaling van de bestelling.

Bank: BNP Paribas Fortis

IBAN : BE 50 0017 8850 7218 SWIFT of BIC: GEBABEBB

Bescherming privacy

Overeenkomstig de wet van 8 december 1992 ter bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer inzake persoonlijke gegevens, heeft u te allen tijde het recht om uw gegevens in te zien, te wijzigen en te laten verwijderen indien u niet langer informatie wenst te ontvangen omtrent onze activiteiten.

Hiervoor kan u schrijven naar info@vitis-in-situ.be (klantendienst), met duidelijke vermelding van uw gegevens.

Bijkomende inlichtingen omtrent de bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer tijdens verrichtingen met de computer kunnen worden verkregen bij het Openbaar Register (Commissie voor de Bescherming van de Persoonlijke Levenssfeer, Hoogstraat 139, 1000 Brussel of via de website http://privacy.fgov.be)

Bijzondere inlichtingen en Copyright

Ondanks onze voorzorgen om onze producten zo goed mogelijk te beschrijven, kunnen er verschillen zijn met de bestelde producten. Alle afmetingen zijn bij benadering en ondanks onze inspanningen om de kleuren zo goed mogelijk weer te geven, kunnen er kleine verschillen optreden; Al onze producten die met de hand worden gemaakt zijn uniek en zijn dus ook verschillend van elkaar. Hiervoor kunnen wij in geen geval aansprakelijk gesteld worden.

Alle onderdelen van deze site, zowel de visuele elementen als de geluidselementen, inclusief de daarvoor gebruikte technologie, zijn beschermd door auteursrechten, merken of brevetten of meer algemeen door de wet op de intellectuele eigendom.

Zij zijn de exclusieve eigendom van VITIS BE, Tiensesteenweg, 244 3381, GLABBEEK Belgie.

Behalve uitdrukkelijk toegestaan heeft de consument niet het recht om elementen van op de website te wijzigen, kopiëren, huren, verhuren, verkopen, distribueren of verwanten te produceren.

De consument wordt uitdrukkelijk verwezen naar de nationale bepalingen betreffende de bescherming van de gegevens en de computerprogramma’s, en specifiek naar de wet van 31 augustus 1998 betreffende de juridische bescherming van de gegevens en de wet van 30 juni 1994 betreffende de juridische bescherming van computerprogramma’s

Rechtsbevoegdheid

Onderhavige voorwaarden zijn enkel onderworpen aan het Belgische recht. Bij geschillen is dan ook enkel het Belgische recht van toepassing en elk geschil valt onder de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van het Brusselse arrondissement.

Schrijf je in op onze mailing lijst